Fiţi atenţi la alimentaţie!

Persoanele cu vârste de peste 60 de ani riscă să se îngraşe dacă nu au grijă la alimentaţie, iar grăsimea acumulată mai ales în zona abdomenului creşte riscul de boli de inimă, atac cerebral sau diabet. Nutriţionista Fiona Kirk a dezvăluit secretele prin care seniorii se pot menţine în formă.

Atenţie la gustări

Cele mai multe persoane care au depăşit vârsta de 60 de ani preferă să ia mese mai mici şi gustări mai multe. Specialista recomandă înlocuirea biscuiţilor cu prăjituri de ovăz acoperite cu şuncă şi caşcaval, sandvişurile cu un bol mic cu supă de pui, un fruct sau cu un pumn plin de nuci şi seminţe. În acest fel, nivelul de energie creşte fără să se depună grăsime.

Spargerea rutinei alimentare

În locul alimentelor cu amidon, specialista le recomandă seniorilor să consume mai multe legume în cele mai multe mese şi gustări. „În acest fel, evitaţi orice tip de problemă de digestie şi vă simţiţi mai uşori şi mai slabi”, a spus nutriţionista Fiona Kirk.

Exerciţiu fizic

Exerciţiile fizice de rezistenţă încetinesc procesul de slăbire a funcţiilor organismului. Între exerciţiile recomandate se numără ridicarea unor greutăţi, flotările sau exerciţilei la aparatele dintr-o sală de fitness.

Un studiu la care au participat bărbaţi şi femei cu vârsta medie de 87 de ani a arătat că seniorii care au ridicat greutăţi de trei ori pe săptămână, timp de zece săptămâni, şi-au crescut puterea musculară cu 113%. Astfel, participanţii au slăbit şi au putut să meargă cu 12% mai repede decât înainte, dar şi să urce cu 28% mai multe trepte.